GroenLinks Westland behoudt zetel

Beste mensen, met ons kleine budget, maar met grote inzet hebben we campagne gevoerd. Onze zetel in de gemeenteraad is behouden gebleven. En dat is heel wat waard. Maar we wilden en willen meer...

Op een haar na kwamen we in aanmerking voor een restzetel.
40 stemmen tekort hadden we maar...
Erg jammer voor Peter Wesstein, onze nr 2.
Maar... we bouwen door. De komende 4 jaar willen we een steviger fundament onder onze beweging zetten.
Daar zijn mensen voor nodig. Lees maar.

GEZOCHT STEUNRAADSLEDEN

Peter gaat als steunraadslid Duncan Plomp helpen.
Maar dat is niet genoeg. De afgelopen periode hadden we 2 steunraadsleden en de komenden periode willen we er liefst 3. Dan kunnen de 4 commissies ook mooi verdeeld worden.

Heb je op de lijst gestaan bij deze verkiezingen en denk je op deze manier een steentje te willen bijdragen, meld je dan bij Duncan Plomp. Als steunraadslid ben je een van onze afgevaardigden bij minstens één commissievergadering per maand en word je verwacht bij de fractievergadering. Voor de commissievergadering krijg je overigens een vergoeding. Al met al zul je per maand 12-15 uur kwijt zijn met vergaderen en voorbereiden.

Duncan is bereikbaar per mail: duncan@groenlinkswestland.nl
of per Whats App of telefoon op: 06 18279390

GEZOCHT FRACTIE ASSISTENT

De fractie heeft recht op ondersteuning van een bezoldigd assistent. Omdat we een kleine fractie hebben is het hebben van een pro-actieve fractie assistent essentieel. Ben je goed in het uitvoeren van administratieve taken, het ordenen van informatie die binnenkomt en kun je in woord en geschrift een duidelijke boodschap uitdragen, meld je dan bij Duncan Plomp. Bij meerdere aanmeldingen volgt een sollicitatieprocedure.

HET BESTUUR ZOEKT LEDEN

Om de komende vier jaar te kunnen bouwen aan een breder lokaal GroenLinks hebben we de volgende vacatures openstaan. Als je interesse hebt in een of meerdere van de vacatures, willen we je vragen je te melden bij Frans Wulffers.
E-mail:  frans@groenlinkswestland.nl of 06-14986211

Bestuurslid Werkgroepen

Het bestuurslid Werkgroepen is binnen het bestuur verantwoordelijk voor de coördinatie van werkgroepen die we willen gaan oprichten om ons inhoudelijk meer te bekwamen in belangrijke Westlandse thema’s. We spreken binnenkort op de ALV af welke thema’s we willen gaan aanpakken. Het staat het bestuurslid natuurlijk altijd vrij actief in een werkgroep plaats te nemen, maar dat is niet nodig. De taken zijn faciliterend en coördinerend. De geschatte tijdsbesteding is 3 uur per week.

Bestuurslid Werving en extern

Binnen het bestuur ben je verantwoordelijk voor het opvangen en het zich laten thuisvoelen van nieuwe leden. Daarnaast willen we je vragen mee te denken aan de strategie om door middel van het werven van nieuwe leden GroenLinks Westland een meer lokaal karakter te geven. De geschatte tijdsbesteding is 3 uur per week.

Op dit moment zijn de ‘kaderleden’ van GroenLinks Westland
bijna allemaal man en boven de 50.
We willen de komende vier jaar naar onze lijst diverser te maken.
Als je niet aan het profiel ‘man, boven 50’ voldoet, word je extra hartelijk uitgenodigd je beschikbaar te stellen.

Ulbe

TOT SLOT: HULDE AAN ULBE!!!

Na 15 jaar in de Westlandse politiek gaat hij afscheid nemen.
Als partij zijn wij hem grote dank verschuldigd.

ULBE, NAMENS IEDEREEN HEEL ERG BEDANKT VOOR ALLES
DAT JE GEDAAN EN BEREIKT HEBT! KLASSE!!!